Twilight

Twilight är en film som gick på bio för några månader sen, men jag såg den inte förrän några veckor sedan med bästisen(chilenita2)...

Det är en väldigt bra, romantisk film tycker jag!

Fast några år innan filmen kom ut så skrevs det fyra böcker : Twilight, New Moon, Eclipse och Breaking Dawn av Stephanie Mayer ...

Jag visste inte att böckerna fanns förrän vi sett filmen några gånger och bästisen berätta fortsättningen på den...

och jag menar jag visste ju att det skulle komma en fortsättning (New Moon) snart på bio, men hur kunde hon veta hela filmen?

Hon berättade att hon hade läst alla fyra böckerna så jag bestämde mig för att också börja läsa dom...

Det tog mig en vecka att läsa ut dom alla fyra!

Och som det står på dom så är dom "Vansinnigt beroendeframkallande"!

Den första boken handlar om en tjej som heter Isabella Swan som flyttar till sin pappa i forks..
Hon blir omöjligt kär i en kille som heter Edward Cullen som är vampyr, och som konstigt nog blir kär i henne också! Det händer lite allt möjligt i den, det är liksom en kärlekshistoria mellan en Vampyr och Människa...
Andra boken är ju självklart fortsättning på den första och så fortsätter det så...


Man kan inte låta bli att sluta läsa den, man både skrattar och gråter ...

Jag kan inte riktigt förklara, men vill du veta mera så varför inte hyra filmen eller iallafall försöka läsa boken? Jag säger inte att alla måste gilla den lika mycket som jag, men tro mig jag är inte den ända som gillar den (dom)...

Det är nog ingenting jag skulle rekomendera för vuxna, men ungdomar iallafall tjejer som gillar romantik, Läs den och du kommer inte att ångra dig ;)






En bild på Robert Pattinsson och Kirsten Stewart som spelar
Edward och Bella i filmen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0