I´m back!

Hej! Nu är jag tillbaka från onsala...

Jag skulle egentligen stanna fredag till söndag men det var kul att träffa hästarna och M (foster mamma)...

I fredags när jag gick av tåget så kom M och hämtade mig vid stationen, vi åkte direkt till stallet så jag fick byta om till stallkläderna där!

Jag har alltid haft en skräck för att rida stora hästar, det ända jag ridit är c-ponny och islandshäst, men när vi kom fram till stallet så säger M ; Du får rida en av de stora hästarna idag! Jag bah ; oookeeej :s  M bara skratta åt mig för hon vet att jag är rädd för stora hästar:)

Men någon gång måste ju vara den första så jag tjatade inte emot jag gjorde iordning hästen och hoppade sedan upp när jag va klar... M´s son skulle rida på Blixten så jag kunde ju inte rida på han eftersom han redan var upptagen och jag har nog blivit för stor för han...

Vi red ut i skogen en bit, jag va livrädd hela tiden och fråga hål i huvudet¨på M " Tänk om han springer och inte stannar? Jag kommer aldrig kunna stanna han, han kommer slänga av mig... tänk om han blir rädd och hoppar till så jag ramlar av?" Så där höll jag på hela tiden nästan...

Rid turen gick bra men jag ramla nästan av iallafall när jag fick hästen att galoppera och det va inte så kul!

Jag är jätte rädd för att ramla av, för det har jag minnsan gjort förut och det gör jätte ont, plus att denna hästen är några centimeter högre än Blixten som jag har ramlat av innan.

Jag har iallafall ridit och haft jätte kul dom här dagarna, vi har också målat köksbänken och i M´s rum, satt ihop köksbord och stolar från Ikea.

Det blev jätte fint!

Hummer blev det på söndagen då vi va och åt middag hos H´s (foster pappan) föräldrar!

Sjuk blev jag också på köpet men idag mår jag mycket bättre:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0