Chilenita1&2

Jag träffade min bästa vän i en kyrka för 7 år sedan..

Våra pappor har varit arbetskamrater, jag brukade stöta på henne och hennes familj när jag va ute med min.

Våra föräldrar hälsade alltid på varandra men jag och chilenita2 la aldrig märke till varandra.

Så en dag när jag va i kyrkan på min fritid så råkade hon vara på samma ställe, vi börja prata om lite allt möjligt och bestämde att vi skulle träffas igen en vecka senare samma tid och plats..

Sedan började Chilenita2 i min skola när vi gick i sexan, vi umgicks inte på rasterna eller så mycket på fritiden förutom på spanskalektionerna och i kyrkan.

Min mamma skulle flytta till en större lägenhet så jag berättade det till chilenita2 och det visade sig att hon bodde i samma hus våningen över .

När flyttdagen kom så gick jag upp för att ringa på henne och sedan dess har hon varit min bästa vän..

I 6 år har vi varit med varandra nästan varje gång jag varit hos min mamma och det är många gånger!

Mamma brukar säga att vi är som ett gift par, för vi bråkar men blir alltid sams snabbt igen.
Jag älskar henne som min syster, men haha... vi brukar ju kalla varandra för kusiner!

Vi kallar varandra för kusiner eftersom våra pappor kommer från Chile och våra mammor från Sverige...
Så när det händer att folk frågar om vi är släkt så brukar vi dra lite olika historier! Haha!

Den  här vänskapen som jag och hon har är en riktig vänskap som man bara älskar!!
Och båda vet att vi alltid kommer vara bästa vänner och växa upp tillsammans (bli vuxna) !



Vill ni kolla in henne så Tryck här  Chilenita2



 
Chilenita1                                       Chilenita2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0