Hemskt!

Jag kom tänka på en film som jag såg för ett årsen ungefär, Aurore heter den.

Min kompis berättade för mig om den... Den är en jätte hemsk film om en tjej som blir misshandlad av sin "styvmamma"...

Egentligen måste man nog se filmen för att fatta hela grejen, men jag kan försöka förklara iallafall...
Flickan (Aurore), hennes syskon, hennes mamma och pappa är som en vanlig lycklig familj.
En dag blir mamman jätte sjuk och blir inlagd på sjukhus(väntar på döden)... Barnen får bo hos mammans föräldrar eftersom pappan är helt förstörd och klarar inte av att ta hand om barnen just då... Mamman blir bara sjukare och sjukare och under tiden hon är sjuk så dör också pappans kusin... men de kommer jag till senare.

Barnen har det bra hos sin mormor och morfar ända tills dagen då pappan helt plötsligt vill ta hem dom, det visade sig att han numera bodde tillsammans med sin kusins fru och hennes barn(efter kusinen dött)...
När mamman fick veta detta så blev hon helt galen! Hon blev sa till sina föräldrar att den kvinnan inte får komma nära hennes barn, hon gillade inte "styvmamman" för att hon förstod att det var något med henne som inte var bra...

Pappan lyssnade inte på vad mamman sa... och till slut dog hon.

När själva den här misshandeln började va en kväll när styvmamman och pappan satt ute och pratade och då berättade pappan att han alltid tänker på sin döda fru när han ser Aurore för att han aldrig kommer glömma natten Aurore blev till. `(hon blev gjord när pappan och mamman va fulla)...

Iallafall så blev styvmamman avundsjuk och där efter började allt spännande i filmen, Jag kanske inte ska berätta hela filmen här ifall ni vill de den själva.

Men jag VARNAR känsliga personer, för denna filmen är baserad på en verklig historia!

Jag har aldrig gråtit så mycket efter jag kollat på en film innan, till och med tio minuter efter jag sätt filmen så kom älsklingen hem från sin träning och fråga mig om filmen va bra... Under tiden som jag berätta om filmen så börja jag gråta igen.

Så därför VARNAR jag känsliga människor!!!

Här är en sång om filmen(flickan) så efter ni sett detta kan ni bestämma er om ni vill se filmen eller inte.

Fast i och för sig, tror inte de finns någon som vill se den. Ångrar att jag gjorde de faktiskt..

Har ingen aning om varför jag la ut detta inlägget, men... A ni får tycka va ni vill:)




Kommentarer
Postat av: linda

Fyfan.. (U):( vågar inte se den!

2009-10-27 @ 16:04:51
URL: http://lindoosa.blogg.se/
Postat av: joy

sv: Yes :D

2009-10-27 @ 16:45:24
URL: http://joyolofsson.blogg.se/
Postat av: miranda

Det var den värsta video film jag sett !

så sorglig ...

jag skulle aldrig vilja se den filmen!!!



2009-10-27 @ 18:38:58
URL: http://enknasigflikka.blogg.se/
Postat av: kimberly

jag vill se filmen!

bara för att jag gillar att plåga mig själv med hemska filmer även fast jag har så jävla mycket skuldkänslor över allting :) fast ska nog kolla på den ensam annars kommer jag nog sitta och böla som fan medans alla andra glor :D

2009-10-28 @ 21:21:54
URL: http://crossthatline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0